Hiken, hiken en nog meer strand! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dafne Vrolijk - WaarBenJij.nu Hiken, hiken en nog meer strand! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dafne Vrolijk - WaarBenJij.nu

Hiken, hiken en nog meer strand!

Blijf op de hoogte en volg Dafne

13 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

En alweer zijn er twee weken voorbij.. Twee weken met prachtige ervaringen, maar ook vol met spanning en avontuur! Naast natuurlijk het harde werken en de normale activiteiten hier.. Maar met de twee weken die voorbij zijn gevlogen, is ook mijn schooltijd nu toch echt bijna voorbij. Nog 1 les morgen en een bezoek aan Ingubo voor ons afscheid, en nog 1 presentatie ter afronding van de module, en ik ben officieel klaar met lessen volgen. Heel vreemd gevoel, ik ben benieuwd wat de toekomst mij gaat brengen.

Het weekend van 3, 4 en 5 juni zijn we richting Hogsback gereden, het natuurgebied waar The Lord of the Rings op gebaseerd is. Vrijdag zaten we zonder elektriciteit, wat ik heerlijk vond, en hebben we bij kaarslicht gegeten. Na een potje weerwolven bij het kampvuur was het bijna 12 uur, en daarmee bijna Hilde haar verjaardag! Die hebben we ingeluid met een goed feest, een flesje wijn en heel veel ballonnen op haar bed. De volgende dag hadden we geregeld dat er kaarsjes bij haar ontbijt zaten, dus ook dat was een goed begin van de dag. Verder hebben we de dag gevuld met een 3 uur durende hike langs allemaal prachtige watervallen en door een prachtig bos. Deze hike eindigde bij de Madonna&Child Waterfall, echt een prachtige waterval! Zondag zijn Hilde en ik terug gegaan naar deze waterval om hier vanaf te abseilen, wat een hele mooie ervaring was. Op deze manier de natuur beleven was iets wat ik nog nooit beleefd had! Heel erg mooi, en iets om nooit meer te vergeten. Een weekend gevuld dus met natuur, feest en vrienden. Ik had me geen beter weekend kunnen wensen!

Afgelopen week hebben we een bijzondere dag gehad met de kinderen van Ingubo, we zijn namelijk met ze naar het strand geweest om vuil op te ruimen, maar ook om een dagje er even uit te zijn en te genieten. De krant is langsgekomen en we hebben een heerlijke middag gehad met elkaar! We hadden een heerlijke lunch voor ze meegenomen, wat goed in de smaak viel, en hebben heerlijk met ze kunnen spelen op het strand. Heel bijzonder om dit te mogen doen, en om die kinderen zo te zien genieten van de kleine dingen!
Dit was ook gelijk een van de laatste dagen met de kids, want morgen gaan we nog 1 dag naar het project om afscheid te nemen, en daarna is het alweer voorbij. Vreemd om die kinderen nooit meer te kunnen zien hierna, maar ik kijk met een glimlach terug op de tijd die ik met hen heb beleefd!

Afgelopen weekend was het weer tijd voor wat sportiviteit. We zijn gaan hiken met onze klas richting Fish River, wat zo'n 28 km van Port Alfred vandaan ligt. De hike ging over het strand en zou twee dagen duren, met een overnachting in een boomhut. Na de eerste hike van 14 km kwamen we aan bij Riet River, waar we werden opgehaald met het busje en weer werden gedropt in een stukje paradijs, ver van alle bewoonde wereld. Geen telefoon bereik, geen elektriciteit of andere voorzieningen, met vuur om op te koken en een matje op de grond in de boomhut om op te slapen. We hebben een heerlijke avond gehad met typisch Zuid-Afrikaanse braai en een hoop kampvuur spelletjes. Toen we uiteindelijk gingen slapen begon het wel flink te stormen, dus we hebben aardig wat doodsangsten van vallende en instortende bomen doorstaan deze nacht, maar wat een beleving was het achteraf! De volgende ochtend zijn we nog voor zonsopgang vertrokken, zodat we die konden zien vanaf het strand tijdens onze hike, maar deze werd afgelast omdat de storm nog steeds te heftig was. Moe maar voldaan zijn we terug gegaan naar Port Alfred waar we nog een rustig dagje hebben gehad.

Zoals jullie wel lezen ben ik nog altijd veel aan het hiken, wandelen en trainen, wat ik allemaal ook doe voor mijn avontuur op 1 september, wanneer ik de Mont Ventoux in Zuid-Frankrijk ga beklimmen. Het landschap hier geeft een fantastische omgeving om in te oefenen voor deze beklimming, dus ik ben hard bezig om aan het trainingsschema te voldoen, zodat ik er eind augustus helemaal klaar voor ben! Ik gebruik mijn tijd hier dus ook nog altijd zeer nuttig. :)
(ps: voor meer info en eventuele sponsoring, *hinthint*, kunt u kijken op: http://grootverzettegenkanker.nl/dafnevrolijk )

Zondag hebben we het er even van genomen, en zijn we heerlijk wezen relaxen weer bij het champagne ontbijt. Gezellig met Laura, Rachel, Thera en Hilde genoten van al het lekkers, goede champagne en veel eten. Een lekker rustig dagje dus na de pittige tocht en een goede afsluiting van een hoop gezelligheid, aangezien Laura en Rachel donderdag al vertrekken voor vakantie, en we ze daarna niet meer zien hier... :( Al het afscheid begint steeds dichter bij te komen, en daarmee dus ook mijn eigen vertrek. Nederland komt weer steeds dichterbij, maar de laatste weken hier ga ik nog enorm genieten!

  • 13 Juni 2016 - 20:33

    Janet:

    Afscheid, afscheid en...afscheid; het blijft onvermijdelijk en ook moeilijk... En toch neem je prachtige ervaringen mee naar huis en er komt altijd weer iets anders en nieuws voor terug....!
    Fijn dat je zo intensief geniet van al je belevenissen, en de kinderen daar zullen je nooit vergeten. Dank voor je mooie verslag weer! X

  • 28 Juni 2016 - 20:25

    Opa Vrolijk En Sija:

    Lieve Dafne,

    We zijn allebei onder de indruk van je reisverslagen. Onvoorstelbaar wat jij allemaal hebt mogen beleven in dat prachtige Zuid Afrika! Aan ontmoetingen met mensen, kinderen, maar ook met dieren en aan indruk wekkende natuur. Wat schrijf je er enthousiast over. Terecht dat je je zo bevoorrecht voelt.
    Maar vandaag is het ook jouw verjaardag! 21 ben je geworden, en daar willen wij allebei je van harte mee feliciteren! Wat een bijzonder begin van een nieuw levensjaar, dat je vast nooit zal vergeten.
    We hopen dat je nog een paar prachtige dagen daar zult beleven, voordat je weer naar Nederland, naar huis, terugkeert! Dan zul je nog veel meer te vertellen hebben dan je nu al hebt gedeeld.
    We zijn ook erg benieuwd naar de foto's. En we hopen je dan ook gauw weer te ontmoeten.

    Alle liefs van opa en Sija.

  • 29 Juni 2016 - 10:05

    Dafne Vrolijk:

    Heel erg bedankt opa en Seija voor de mooie reactie en felicitatie! En inderdaad, deze verjaardag zal ik nooit meer vergeten. En jullie zijn van harte welkom om een keer foto's te komen bekijken! Ik ben hard bezig met een fotoboek maken, dus zodra die afgedrukt is kom ik ook graag een keer langs om alles te laten zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dafne

Actief sinds 31 Maart 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 3408

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 03 Juli 2016

Minor in Zuid-Afrika

Landen bezocht: