Van het paradijs naar een nacht in de township - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dafne Vrolijk - WaarBenJij.nu Van het paradijs naar een nacht in de township - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dafne Vrolijk - WaarBenJij.nu

Van het paradijs naar een nacht in de township

Blijf op de hoogte en volg Dafne

01 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Ik heb weer een hele afwisselende periode achter de rug! Doordeweeks volg ik nog altijd mijn lessen en ga ik twee dagen in de week richting NeMaTo om bij Ingubo te werken. Alles begint zo gewend te raken, en het voelt onderhand echt als thuis hier! Dat maakt het besef dat ik nog 2 weken te gaan heb hier extra vreemd... Het avontuur begint al weer tot zijn einde te komen!

Maar eerst nog even verslag wat ik afgelopen tijd beleefd heb! Het is alweer een tijdje terug, maar twee weken terug ben ik met Thera samen naar Graaff Reinet geweest, naar de Vallei der Verlatenheid (Valley of Desolation). Heel bijzondere natuur en gaaf om een keer de binnenlanden van Zuid-Afrika te mogen zien! Die zondag waren we weer terug in Port Alfred voor een champagne ontbijt, heerlijk genieten met de meiden!

Afgelopen weekend ben ik met Laura, Rachel, Christy en Thera op pad geweest richting Plettenberg Bay, via Nature's Valley. Vrijdag avond verbleven we in Nature's Valley in Wild Spirit Lodge, een hostel in een paradijsje. Het zat midden in de natuur met verschillende wandelpaden door het bos, waarvan een richting een waterval. We hebben alle paden gelopen en ik heb heerlijk gezwommen bij de waterval (heeeel erg koud!!). Aan het einde van de middag hebben we vanuit een boomhut kunnen toekijken naar de zonsondergang en een praatje gemaakt met een aantal jongeren die aan het rondreizen waren door Afrika. Heel erg tof om hun verhalen te horen! Geeft me toch weer de bevestiging dat er nog heel veel is op deze wereld dat ik nog wil zien en ontdekken :)

Zaterdag zijn we richting Plettenberg Bay gereden, maar daar was het iets te mistig om onze activiteiten op de oceaan door te kunnen zetten. Deze hebben we uiteindelijk, met veel geluk, zondag nog kunnen doen. Ik ben samen met Christy gaan kajakken op zee, echt heel gaaf om te doen! Het water was bijzonder helder, dus we konden zelfs op 30m van de kust nog tot aan de bodem van het water kijken en de krabben zien lopen. We waren iets langzamer dan de gids, maar namen onze tijd om goed om ons heen te kijken op zoek naar dieren. Tot er opeens een vin boven water kwam. Ik dacht eerst dat het een dolfijn was, het had namelijk die kleur, en riep dus de gids. Hij keek achterom en gebaarde dat we snel naar hem toe moesten komen. Op dat moment komt er een staart boven water uit, klapt hard neer, en ik zie een grote witte haai super snel op me afzwemmen. Wat een kick! De haai was ongeveer 2,5-3m lang, dus al een best groot beest. Heel indrukwekkend! Wij zijn snel naar de gids toe gedreven zodat we samen konden liggen en de haai is daarop weg gezwommen op zoek naar een volgende prooi. De gids vertelde ons dat dit de tweede keer is dat hij een haai van zo dichtbij ziet in zijn 2,5 jaar dat hij dit werk doet, en dat de vorige keer een kleine haai was. Echt heel bijzonder dus, dus mijn dag kon echt niet meer stuk!

Na een lange terug weg waren we weer terug op de campus en klaar voor een nieuwe week vol studeren. Gisteravond kwam hier even een nieuwe ervaring bij kijken; ik heb namelijk afgelopen nacht bij een familie in de township mogen slapen. We hebben bij hen avond gegeten, de hele avond een soort Zuid-Afrikaanse GTST gekeken en heerlijk geslapen. Heel bijzonder ook om de kans te krijgen daar te mogen slapen en een gezin iets beter te leren kennen. Het was een nacht die ik niet snel meer zal vergeten in ieder geval.

Het aftellen hier is echt begonnen, nog 2 weken les en daarna nog 2,5 week rondreizen voordat ik weer terug ben in Nederland. De tijd gaat heel erg snel hier, maar ik zal zeker nog genieten van de laatste maand aan bijzondere ervaringen en avonturen in het prachtige Zuid-Afrika!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dafne

Actief sinds 31 Maart 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3404

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 03 Juli 2016

Minor in Zuid-Afrika

Landen bezocht: