Eindelijk daar, tropisch Leeuwarden! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dafne Vrolijk - WaarBenJij.nu Eindelijk daar, tropisch Leeuwarden! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dafne Vrolijk - WaarBenJij.nu

Eindelijk daar, tropisch Leeuwarden!

Blijf op de hoogte en volg Dafne

13 April 2016 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Ik ben dan toch eindelijk aangekomen in Zuid-Afrika! Na een lange reis van ruim 17 uur en 2 keer overstappen ben ik veilig in Port Alfred.
De afgelopen tijd thuis stond heel erg in het teken van afscheid nemen. Ik heb een hoop mensen over de vloer gehad, veel laatste keren meegemaakt en een hoop mooie woorden en gelukswensen mogen ontvangen in deze tijd. Op Schiphol was er ook een hele groep met mensen, wat het afscheid niet per se makkelijker maakte, maar wat wel heel fijn was! Het blijft bijzonder om te zien hoeveel lieve en waardevolle mensen ik om mij heen heb in mijn leven.
En nu zijn we hier, nieuwe plek, vertrouwde mensen. Het voelt haast een beetje als tropisch Leeuwarden! Maar wat is het hier fijn! De fijne warmte van Afrika, de geur die mij nog zo bekend is na de afgelopen twee reizen en de lieve gastvrije mensen die dit land als thuis laten voelen. Zodra ik buiten zit hoor ik het geluid van de oceaan op de achtergrond, het ruizen van het water en er zijn constant vogels. Geen auto geluiden of andere machines, gewoon weer terug naar de natuur. Ik word er erg gelukkig van!
Na de moeilijke opdracht om mijn koffer in te pakken in Nederland, kwam hier de moeilijke opdracht om na het uitpakken van de koffer deze opnieuw in te pakken voor de vakantie die ons te wachten staat. Samen met Thera, Hilde, Yet en Lianne gaan we op reis door Zuid-Afrika richting Kaapstad. Een mooie 2,5 week lijken het te gaan worden, dus ik ga even lekker genieten en mij helemaal thuis laten komen in het prachtige Zuid-Afrika! En natuurlijk hou ik jullie verder op de hoogte, in het ergste geval over 2,5 week weer :)

  • 13 April 2016 - 14:31

    Janet:

    Wat fijn om zo een beetje mee te kunnen voelen hoe je het zijn in zuid Afrika beleeft. Heel erg vreemd en toch vertrouwd... Geniet van je mooie en bijzondere vakantie met elkaar, van de natuur, de mooie gezichten, de Afrikaanse geuren, de andere geluiden en het gevoel wat je dat allemaal gaat opleveren.
    Veel liefs!

  • 19 April 2016 - 01:22

    Maureen Van Gennep:

    Lieve Dafne,

    Ik vind het heerlijk om mee te mogen reizen.......
    Prachtige verhalen.
    Dank je wel daarvoor
    Dikke knuffel Maureen
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dafne

Actief sinds 31 Maart 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 3403

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 03 Juli 2016

Minor in Zuid-Afrika

Landen bezocht: